13 sep. 2014

Musiker får mordhots brev från SD-vänliga fascister.

Musikern Jon Lyster i bandet Vindstyrka 12 har fått motta några riktigt vidriga hotbrev från SD o SvP sympatisörer.



Så här skriver Jon Lyster själv på Facebook om hoten:


”För de du vet att du älskar”
Är titeln på mitt första album och öppningsspåret på detsamma. Jag gjorde även en musikvideo till den låten.


Låten handlar om att aldrig ge upp. Kämpa för det du vill uppnå även om det tar tid. Låt dig aldrig förtryckas eller tystas. Låt ditt hjärta brinna och lev av och för kärlek. Se alla människor som just människor. Våga stå upp mot just förtryck, orättvisor, utanförskap och främlingsfientlighet.

Med videon ville jag få fram ett budskap av allt det ovan nämnda men också belysa nazism och rasism som är viktigt att vi pratar om. Det ska inte spela någon roll var du kommer ifrån, vilken hudfärg du har, är homosexuell, rörelsehindrad eller vilken religion du tillhör. Vi är alla människor med ett lika högt värde.
Därför anser jag att man ska stå upp emot nazism och rasism då dess ideologi inte står för människors lika värde eller en demokrati. Det kommer jag fortsätta med.

För att svara dig/er på de brev som jag fick skickat med posten i veckan.
Det ända jag kan svara är att jag hoppas att det aldrig går så långt att partier med nazistiska och rasistiska sympatisörer kommer till makten. Jag kommer heller inte vara tyst om att jag anser nazism och rasism vara ett hot mot demokratin. Om jag lägger av med min musik och Vindstyrka12 så kommer jag mycket riktigt göra det frivilligt och inte på grund av hot.

För de är det jag vet att jag älskar!”


Jon Lyster/ Vindstyrka12


Ja gott folk. Detta är Sverige år 2014. När fascister och rasister som anammar SD och SvP:s sjuka ideologi skickar sådana här mordhots brev till folk där de säger att de kommer att slå ihjäl vederbörande så har det gått riktigt illa. Att hatet mot människor som har annan hudfärg tar sig sådana vidriga uttryck hör naturligtvis inte hemma i detta land.

Här har ni resultatet av bland annat Sverigedemokraternas hetsande mot invandrare, flyktingar och sådana som de inte anser passar in i det svenska samhället där de eggar sina fotsoldater till sådana här gärningar.

Vi kan enbart hoppas att dessa kretiner som skickat dessa vidriga brev blir avslöjade och får sitt straff.

Här har ni låten som upprört känslorna på SD/SvP sympatisörerna. En riktigt bra låt förövrigt.

 

Raffina Wall för Slutpixlat