24 juli 2014

SD-politiker vill ha fler barbröstade kvinnor.

Foto: Marion Jonsson
Sverigedemokraten Håkan Klasson från Älmeboda tycker nu att den feministiska organisationen Femen borde samarbeta med SD, kan man idag läsa i Smålandsposten.

"Sverigedemokraterna har haft svårt att locka kvinnor till partiet. Tror du bara bröst skulle locka fler?”


 ”Ja visst. Det kanske till och med kan vara en del utav herrarna som uppskattar de bara brösten”, säger han.


”Hur menar du då?”


”Jag får väl säga som Putin, det var väl trevligt när demonstranterna hade bara bröst. Han sa ju att brösten förgyllde tråkiga möten.”

”Du tycker inte att det är en objektifiering av kvinnans kropp?” 


”Nu tycker jag det blir alldeles för teoretiskt. Jag ser rätt naturligt på det. Bröst är en naturlig del av kvinnokroppen.”

”Brukar du själv visa brösten för folk eller på politiska möten?”


”Det är väl främst när jag badar på stranden.”

”Om kvinnor ska visa brösten för att behaga män, är du då beredd att visa ditt bröst för att behaga kvinnor eller män, inom SD?” 


”Jag har hört talas om att det finns en del tjejer som uppskattar hår på bröstet. Så de blir säker attraherade av mig”
, säger Håkan Klasson.


Ja vad ska man säga egentligen om dessa Sverigedemokraters allt annat än övertänkta uttalanden. Att Klasson sen också anser att det blir alldeles för teoretiskt när frågan om objektifiering av kvinnans kropp kommer på tal säger väl en hel del om denne SD:ares syn på kvinnokroppen.

Vis av vissa SD-politikers tidigare uttalanden om just kvinnor och feminism, så kan man undra om detta mansdominerade parti ser kvinnan annat än som ett rent sexobjekt.


Raffina Wall för Slutpixlat