15 feb. 2014

Frasse i Bagarmossen: NekNomination!? Nä… DumNomination!

INSÄNDARE.

Tjabba tjena hallå! Det är jag! Frasse i Bagarmossen igen! Ni vet kisen som lämnade Sverigedemokraterna för Arne Anka partiet.


Alltså, har ni testat den nya trenden NekNomination? Alltså det går ut på att du blir nominerad av en polare som uppmanar dig att filma dig själv när du kvickt som fan drar i dig en stor bira för att sedan lägga upp klippet på Facebook. Å efter att du gjort detta så kan man nominera tre andra polare att göra det samma.


Låter inte det ballt?


Blev utmanad av min Polare Tjalle i Skarpnäck, och man bangar ju för fan inte när man får en sådan utmaning så klart. Drog inte enbart i mig en bira. Hela tre stycken bira blev det. Man är väl för fan ingen mes.


Bara det att det att jag hade glömt en liten detalj. Sätta webbkameran på inspelning? Så hela mitt konststycke förblev osett av alla utom min morsa som undrade vad det var för nytta med att jag drog i mig hennes alkoholfria öl.


”Ska du supa på riktigt och skämma ut dig så anmäl dig till Big Brother eller gå på Sverigedemokraternas årsfest”, tyckte morsan.



Och apropå Sverigedemokraterna så är inte fan är det här med NekNomination något nytt påfund.


Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling praktiserade ju detta redan år 2010. Först gick de på krogen och utmanade varandra. Alltså inte först och främst att dra i sig bira snabbt, det har de alltid kunnat. Nej utan i att vara otrevlig mot folk. Sedan så utmanade de varandra i att plocka järnrör för att försvara sig mot en fiktiv fiende? Och allt detta medans det förevigades av Kent Ekeroth som om man fattade det interna snacket i SD rätt enbart ville testa sin nya mobilkamera och absolut ingen annat.


Ja men vad fan! Hur jävla dumma får de bli egentligen? De la ju inte ut filmklippet på Facebook utan det hamnade i media istället? Snacka om DumNomination alltså!


Fan vad intelligensnivån har sjunkit sedan jag lämnade SD.


Sen så försökte Ekeroth senare att på egen hand göra en DumNomination på en central Stockholmskrog. Något som fick honom att bli utkastad.


Alltså ibland undrar man vad det är som göra att Sverigedemokrater gör som de gör?
Tycker att Sverigedemokraten Linus Bylunds klockrena analys om vad det är som driver en Sverigedemokrat är den bästa.



Eller som morsan alltid säger, ”Sprit och sunt förnuft är oförenliga!”


Morsning korsning på er önskar Frasse i Bagarmossen. Bajen for ever.