8 feb. 2014

En bra Sverigedemokrat är en ****öd Sverigedemokrat!

Chapmans torg. Göteborg.
Under en promenad i vackra Göteborg från Järntorget till hemmet i Majorna i slutet på veckan så stötte vår webbredaktör Avram på ett par ungdomar ifrån Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU som på Chapmans torg stod och delade ut broschyrer.

Då Avram naturligtvis var intresserad av vad de hade att säga, så ställde han naturligtvis ett par frågor till dem. Frågor som de till först var ganska ointresserade av att höra då enligt dessa SDU:are Avram inte ansågs vara någon ungdom?


”Hej! Vad är det för något ni delar ut?”


”Broschyrer från Sverigedemokratisk ungdom. Men det är knappast något som skulle intressera dig väl?”


”Jasså!? Varför då?”


”Nja, du är nog för… gammal för vårt budskap.”


”Gammal!? Så det har inget att göra med att jag är mörkhyad, svarthårig och har mörkbruna ögon då?”


”Eh… Nej nej! Du ser bara så gammal ut att vi inte tror att vad vi har att säga skulle intressera dig.”


”Jasså du. Men det intressera mig faktiskt. Lite nyfiken på ert politiska budskap. Det gör väl inget om jag ställer några frågor, även om jag nu skulle vara för ”gammal”?”


”Eh… nejdå. Vad vill du veta?


”Varför vill ni så kraftigt begränsa invandringen till Sverige?”


”Jasså, det är sådana frågor du vill ställa.”


”Ja det är just sådana frågor jag vill ställa. Är inte det en ganska relevant fråga med tanke på ert partis politik?”


”Vilken politik då?


”He he… ja det kan man ju naturligtvis undra. Vet du inte ens om vilken politik ditt eget parti för? Invandringspolitiken så klart.”


”Du, om du är ute efter att provocera så vill vi inte snacka med dig.”


”Provocera? Absolut inte. Jag ställde bara en väldigt enkel fråga. Låt mig då omformulera frågan, så kanske ni förstår vad jag menar. Tycker ni att vi har för mycket invandrare i Sverige?”


”Ja det har vi så klart!”


”Så klart!? Utveckla gärna ert resonemang och förklara för mig varför det skulle vara, så klart?”


”Den okontrollerade massinvandringen har gjort att vi har för mycket invandrare.”


”Jaha… och vad har då Sverigedemokraterna för lösning på denna ”okontrollerade massinvandring”?”


”Du nu tänker vi inte snacka med dig längre, du är ju bara ute efter bråk.”


”Bråk? Nej du jag är den siste som försöker att bråka. Kan ni inte svara på den enklaste av alla frågor?”


”Du vi väljer vilka frågor vi vill svara på och vem vi vill svara!”


”Aha… Precis som ni gärna vill välja vem som är att anses som svensk eller inte då?”


Några mer svar på sina frågor fick tyvärr inte Avram av dessa bägge SDU:are då de tämligen högröda av ilska beslutade sig för att avlägsna sig från platsen, då till några åskådares muntra glädje.


”En bra Sverigedemokrat, de måste la vara en illröd Sverigedemokrat, eller!? ”, sade en av åskådarna då SDU:arna försvunnit från platsen.


Nu tror vi väl aldrig att varken SD eller deras” intelligensreserv” hos SDU kommer att bli särskilt röda om man säger så. Annat än när de anser sig förfördelade och offerkoftan sitter för hårt om halsen.


Dock så tyckte Avram att det kändes ganska underligt att han vid 27-års ålder ansågs vara för gammal. För det kan ju naturligtvis inte ha varit något annat som gjorde dessa SDU:are ovillig att tala med honom. Eller?

Raffina Wall för Slutpixlat